Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 104 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Farklı ortamlarda sunum tekniklerini tanıtmak; bilgisayar desteğiyle çizerek fikirleri ifade etme becerisini geliştirmek; birinci dönem edinilen çizim dağarcığını geliştirmek; etkili stüdyo çalışma alışkanlıkları geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ARCH Giriş+ 3D Mobil Modelleme /// IAED: Derse giriş ve çizim yazılımı ID: Giriş | ARCH: 3D mobil uygulama ile 3D modelleme (ex.SDF 3d) /// ID: Bilgisayar destekli teknik çizimine giriş. |
2 | ARCH :3D Modeli Geliştirmek /// IAED: Kat Planı (1) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 1. Bölüm | ARCH: Rhino /// IAED: Öğrenciler bilgisayarlarına isteklerine göre iki boyutlu bir çizim program yükler ve programa aşina olur (Örn: AutoCAD). ID: Temel çizim araçları ve konfigürasyonları |
3 | ARCH: 3D Modelleme /// IAED: Kat Planı (2) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 2. Bölüm | ARCH: Rhino /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Düzenleme araçları ve konfigürasyonları |
4 | ARCH: 3DModel (10X10) Baskı /// IAED: Kesit (1) ID: Ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimleri | ARCH: Rhino/ 3D Baskı /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimlerinin oluşturulması |
5 | ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Kesit (2) ID: Kesit görünümleri ve görselleştirmeler | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin kesit görünümlerinin ve görselleştirmelerinin oluşturulması |
6 | ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Plan ve kesit tekrarı ID: Teknik çizimde ISO standartları ve ölçülendirme | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Teknik çizimde düzen, ölcek ve uluslararası konfigürasyonların ISO standartlarına göre oluşturulması ve düzenlenmesi |
7 | ARCH & ID: SINAV 1 /// IAED: SINAV 1 ID: SINAV 1 | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Endüstriyel Tasarım ürününün teknik çiziminin oluşturulması |
8 | ARCH: Teknik çizim /// IAED: SINAV 1 Tekrar ID: 3D Modellemeye giriş | ARCH: Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Dijital ortamda 3D Solid, Nurbs, Mesh, SubD ve Parametric modelleme kavramları. |
9 | ARCH: CAD+Blog /// IAED: Görünüş (Banyo ve mutfak) ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 1 | ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Ching, Francis D. K. Architecture: Form, Space, and Order. Ching, Francis /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Temel çizim ve düzenleme araçları. |
10 | ARCH: CAD /// IAED: Temel elektrik düzenleri ve tavan planları ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 2 | ARCH: CAD+Blog TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Mekanik prensipler, bağlantı şekilleri CAM tabanlı üretim için 3D modelleme prensipleri |
11 | ARCH: CAD /// IAED: İçmimari çizimler: inceleme ve uygulama ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma | ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi |
12 | ARCH: Sınav 2 /// IAED: Sınav 2 ID: Sınav 2 | ARCH: CAD /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı tabanlı 3d modelleme |
13 | ARCH: Sunum /// IAED: Sınav 2' nin incelemesi ve sunum panosunun tasarlanması ID: 3D model altyapısını kullanarak 2D teknik resim oluşturma | ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi |
14 | ARCH: Sunum /// IAED: Genel Soru-cevap ve Final Proje Kritikleri ID: Üretim için verilerin dışa aktarımı ve formatlar | ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: CAD tabanlı, seri ve 3D prototipleme üretim şekilleri için verilerin organize edilmesi |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space, & order. Hoboken, N. J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0471752165 Ching, F. D. K. (2009). Architectural graphics. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0470399118 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Rhinoceros TUTORIALS: https://www.rhino3d.com/tutorials AutoCAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Adobe Illustrator TUTORIALS: https://helpx.adobe.com/illustrator/tutorials.html |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 55 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest